Napęd gazowy

Technika napędu przy zastosowaniu gazu ziemnego czy gazu skroplonego przypomina dotychczas stosowany napęd benzynowy. Zewnętrznie pojazdy napędzane gazem niczym się nie wyróżniają. Jeżeli chodzi o budowę to odróżnia ich wyposażenie w ciśnieniowy zbiornik na paliwo, jak również urządzenia służące do regulacji i bezpieczeństwa.W pojazdach napędzanych gazem ziemnym generalnie znajdziemy część wysokociśnieniową (200 bar) ze zbiornikiem wysokociśnieniowym wyposażonym w zawór bezpieczeństwa, przewody ciśnieniowe, regulator ciśnienia ze zintegrowanym magnetycznym zaworem bezpieczeństwa oraz sensorem wskazującym ciśnienie jak i ilość gazu oraz część z ciśnieniem roboczym 8 bar. Głównymi elementami budowy są tutaj bardzo drobny filtr, rozdzielacz gazu, przewody wężowe niskociśnieniowe. W przypadku zastosowania napędu na gaz (LPG) gdzie ciśnienie robocze wynosi 20 bar nie możemy wykorzystać tej technologii do gazu ziemnego, gdzie ciśnienie robocze jest wyższe. W celu zwiększenia zasięgu wykorzystuje się wymiennie napęd tradycyjny (benzynowy) na zmianę z napędem na gaz